Személyes átvételt szeretnél? Egyeztess időpontot: +36306550142

Tudatos stresszkezelés légzőgyakorlattal

A stressz nem betegség, hanem egy állapot.

A stresszfaktorokat nem mindig tudjuk megszüntetni, de azon tudunk dolgozni, hogy mérsékeljük a szorongást és javítsunk ezen az állapoton.

Mi a megoldás arra, ha feszült vagy?

A stressz kezelésének a titka, hogy törődjünk magunkkal, szánjunk időt légzőgyakorlatokra is.

Feszültebb, stresszesebb időszakban felszínesen, kapkodva lélegzünk. A szapora mellkasi légzés és a tartósan feszült állapot kimeríti az embert és megjelenhetnek különböző egészségügyi problémák.

Könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer a nyugtató légzőgyakorlat alkalmazása, amely a nyugalom és a biztonság érzetét adja. Ezzel a gyakorlattal bárhol, bármikor lenyugtathatod magad, ha feszültebb helyzetbe kerülsz, szeretnél jobban koncentrálni, vagy pihentetőbben aludni.

Fontos a prevenció

Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre.

Ha hétköznapjainkban rendszeresen időt szánunk magunkra és a nyugtató légzés gyakorlására, azzal erősödhet a stressztűrő képességünk, kiegyensúlyozottabbak leszünk és megakadályozhatjuk a szorongás kialakulását.

Nagyszerű keretet adhat a napjainknak az is, ha felkelés után és lefekvés előtt időt szánunk egy-egy légzőgyakorlatra.

Az egyenletes, nyugtató légzés néhány pozitív hatása a szervezetre

  • Csökken a stresszhormonok szintje

Stresszhelyzetben megemelkedik a kortizol szint, melyet “stresszhormonnak” is neveznek. A mély légzőgyakorlatok hatékonyan csökkentik ezt.

  • Mérsékeli a szívverések gyakoriságát

Ha stressz hatására hirtelen megugrik a pulzusunk, gyors megoldást jelenthet, ha elkezdünk lassan, mélyen lélegezni.

  • Csökken a vérnyomás

A lassabb légzés a szűkült erek ellazításával csökkenti a vérnyomást

  • Segít az elalvásban

A légzőgyakorlatok relaxáló hatása, ezáltal az elme lenyugtatása segíthet abban, hogy könnyen el tudj aludni.

  • Jobb lesz a vérkeringés

Az extra oxigén elősegíti az értágulást, ami megnöveli a véráramlást, így a tápanyagszállítás és a salakanyagok eltávolítása optimalizálódik.

A nyugtató légzés alkalmazása

Hosszú és lassú belégzést végezz az orron keresztül, majd ugyanúgy hosszú és lassú kilégzést a szájon keresztül. Ez a gyakorlat segít az oxigénfelvételben úgy, hogy közben teljes mértékben ki tudod használni a tüdőkapacitást.

A gyakorlatot lehetőség szerint ülőhelyzetben végezd, lélegezz mélyen a hasadba, majd a hasizmokat megfeszítve teljesen lélegezz ki. Fontos, hogy a vállaidat tartsd lazán a gyakorlat elvégzése közben.

Növeld a tüdőkapacitást, erősítsd a légzőizmokat!

A nyugtató, mély légzőgyakorlatok hatékony elvégzésének kulcsfontosságú elemei a megfelelő tüdőkapacitás és az erősebb légzőizmok.

Az Airofit készülék légzési gyakorlatai javítják a tüdő teljesítményét, így sokkal hatásosabbak lesznek a stressz csökkentésére végzett légzőgyakorlatok is.

Kattints ide és tedd a kosaradba a neked megfelelő légzéstréner eszközök egyikét!